SklápěčHogra
4x4 met Netam kipper
Sklápěč
Hogra
4x4 met Netam kipper
pevná cena bez DPH
55 000 €
(66 550 € brutto)
Rok výroby
1956
Stav
Použitý
Umístění
ANDELST 

Zobrazit fotky
Zobrazit mapu
Základní údaje
Cena a lokalita
pevná cena bez DPH
55 000 €
(66 550 € brutto)
- Umístění:
- ANDELST, Nizozemsko

Volejte
Technické údaje
- Najeté kilometry:
- 2 587 km
- Výkon:
- 61 kW (82,94 k)
- První registrace:
- 02/1956
- Typ paliva:
- nafta
- Rozměr pneumatiky:
- 9.00R20
- Konfigurace náprav:
- 4x4
- Barva:
- oranžová
- Typ převodu:
- mechanický
- Zavěšení:
- ocel
- Vybavení:
- pohon všech kol, přípojné zařízení
Podrobnosti nabídky
- ID výpisu:
- A207-18-607
- Referenční č.:
- 44271
- Naposled aktualizováno:
- 09.12.2025
Popis
Tento jedinečný, velmi vzácný Hogra byl kompletně zrestaurován a je ve vynikajícím stavu!
Hodpfx Ahsx Elats Rsfr
Historie značky Hogra:
Po skončení druhé světové války vyšli Nizozemci ze souboje poraženi a v 50. letech se jen pomalu zotavovali. Tato léta byla charakteristická jednoduchostí a tvrdou prací při obnově země. Byl nedostatek materiálu a tudíž i vybavení. Ještě daleko do padesátých let byla většina vozového parku tvořena zastaralými vojenskými vozidly, která byla hromadně upravována a uváděna do provozu pro civilní účely.
Počátkem 50. let zaznamenal pan W.A. Hoek rostoucí poptávku po těžších nákladních automobilech, které bylo těžké nebo nemožné dodat. Viděl v tom příležitost postavit vlastní nákladní vůz na základě požadavků trhu za co možná nejnižší cenu, který by zákazníkovi poskytl maximální výkon.
Panu van Hoekovi ale chyběl potřebný kapitál. Když se dostal do kontaktu se zámožnou vdovou paní Gravelaarovou, která mu byla ochotna poskytnout potřebný základní kapitál, vznikla nová značka nákladních vozidel „HOGRA“, jejíž název vznikl z počátečních písmen jejich příjmení.
Roku 1954 začala výroba prvních kusů v bývalé mlékárně v Ravensteinu. Továrna Hogra byla typickou montážní továrnou. Všechny potřebné díly kromě elektrických rozvodů byly nakupovány od třetích stran a v Ravensteinu montovány do pojízdného podvozku s maskou chladiče, kapotou, předními blatníky a paravánem, ale bez kabiny a nástavby. V té době bylo běžné, že nákladní vůz opouštěl továrnu pouze jako pojízdný podvozek, přičemž kabina a nástavba byly na přání kupujícího montovány místními nebo známými karosářskými firmami jako Paul & van Weelde nebo Buca. Existovalo však také mnoho menších lokálních karosářů.
Podvozek, listové pružiny a plechové díly Hogry byly vyráběny v Nizozemsku, motor byl nakupován od anglického Perkinsu a později rakouského Steyru. Oba typy, které Hogra během své krátké existence vyráběla, odvozují své označení od použitého motoru. Typ H7-P6 byl vybaven naftovým motorem Perkins P6 o výkonu 83 koní. Model H7-S100 a později H10-S100 byl osazen motorem Steyr o výkonu 100 koní. Číslo 7 v označení poukazovalo na celkovou nosnost 7 tun. H7 byl koncipován jako dvounápravové podvozky 4x2 a v několika málo případech také 4x4. Od roku 1957 byl v nabídce typ H10 jako třínápravový podvozek 6x2 s možností podélné osy, což umožnilo celkovou hmotnost až 10 tun.
Od konce padesátých let však začala stoupat konkurence na trhu s nákladními vozidly. Hogra setrvávala u zastaralé torpédové koncepce a nemohla s modernějšími, čelně řízenými vozy s vyšší užitečnou hmotností a lepším výkonem držet krok. V roce 1958 se firma dostala do úzkých a výrazně zredukovala výrobu. Opona se za touto holandskou značkou nákladních automobilů definitivně zavřela roku 1961 – v roce, kdy značka skončila, se vyráběla již ve velmi nízkých počtech, a to téměř výhradně pro nizozemský trh. Momentálně vzniká kniha...
Inzerát byl přeložen automaticky a mohou se vyskytnout chyby překladů.
Hodpfx Ahsx Elats Rsfr
Historie značky Hogra:
Po skončení druhé světové války vyšli Nizozemci ze souboje poraženi a v 50. letech se jen pomalu zotavovali. Tato léta byla charakteristická jednoduchostí a tvrdou prací při obnově země. Byl nedostatek materiálu a tudíž i vybavení. Ještě daleko do padesátých let byla většina vozového parku tvořena zastaralými vojenskými vozidly, která byla hromadně upravována a uváděna do provozu pro civilní účely.
Počátkem 50. let zaznamenal pan W.A. Hoek rostoucí poptávku po těžších nákladních automobilech, které bylo těžké nebo nemožné dodat. Viděl v tom příležitost postavit vlastní nákladní vůz na základě požadavků trhu za co možná nejnižší cenu, který by zákazníkovi poskytl maximální výkon.
Panu van Hoekovi ale chyběl potřebný kapitál. Když se dostal do kontaktu se zámožnou vdovou paní Gravelaarovou, která mu byla ochotna poskytnout potřebný základní kapitál, vznikla nová značka nákladních vozidel „HOGRA“, jejíž název vznikl z počátečních písmen jejich příjmení.
Roku 1954 začala výroba prvních kusů v bývalé mlékárně v Ravensteinu. Továrna Hogra byla typickou montážní továrnou. Všechny potřebné díly kromě elektrických rozvodů byly nakupovány od třetích stran a v Ravensteinu montovány do pojízdného podvozku s maskou chladiče, kapotou, předními blatníky a paravánem, ale bez kabiny a nástavby. V té době bylo běžné, že nákladní vůz opouštěl továrnu pouze jako pojízdný podvozek, přičemž kabina a nástavba byly na přání kupujícího montovány místními nebo známými karosářskými firmami jako Paul & van Weelde nebo Buca. Existovalo však také mnoho menších lokálních karosářů.
Podvozek, listové pružiny a plechové díly Hogry byly vyráběny v Nizozemsku, motor byl nakupován od anglického Perkinsu a později rakouského Steyru. Oba typy, které Hogra během své krátké existence vyráběla, odvozují své označení od použitého motoru. Typ H7-P6 byl vybaven naftovým motorem Perkins P6 o výkonu 83 koní. Model H7-S100 a později H10-S100 byl osazen motorem Steyr o výkonu 100 koní. Číslo 7 v označení poukazovalo na celkovou nosnost 7 tun. H7 byl koncipován jako dvounápravové podvozky 4x2 a v několika málo případech také 4x4. Od roku 1957 byl v nabídce typ H10 jako třínápravový podvozek 6x2 s možností podélné osy, což umožnilo celkovou hmotnost až 10 tun.
Od konce padesátých let však začala stoupat konkurence na trhu s nákladními vozidly. Hogra setrvávala u zastaralé torpédové koncepce a nemohla s modernějšími, čelně řízenými vozy s vyšší užitečnou hmotností a lepším výkonem držet krok. V roce 1958 se firma dostala do úzkých a výrazně zredukovala výrobu. Opona se za touto holandskou značkou nákladních automobilů definitivně zavřela roku 1961 – v roce, kdy značka skončila, se vyráběla již ve velmi nízkých počtech, a to téměř výhradně pro nizozemský trh. Momentálně vzniká kniha...
Inzerát byl přeložen automaticky a mohou se vyskytnout chyby překladů.
Poskytovatel
Poznámka: Zaregistrujte se zdarma nebo se přihlaste, abyste získali všechny informace.
Registrován(a) od: 2003
Odeslat požadavek
Telefon & Fax
+31 488 2... inzeráty
Váš inzerát byl úspěšně smazán
Došlo k chybě


























