Sklápěč
Hogra 4x4 met Netam kipper

pevná cena bez DPH
55 000 €
(66 550 € brutto)
Rok výroby
1956
Stav
Použitý
Umístění
ANDELST Nizozemsko
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
Sklápěč Hogra 4x4 met Netam kipper
more Images
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Hogra 4x4 met Netam kipper
Zobrazit fotky
Zobrazit mapu

Základní údaje

Označení:
Sklápěč
Výrobce:
Hogra
Model:
4x4 met Netam kipper
Rok výroby:
1956
Stav:
velmi dobrý (použité)

Cena a lokalita

pevná cena bez DPH
55 000 €
(66 550 € brutto)
Umístění:
ANDELST, Nizozemsko Nizozemsko
Volejte

Technické údaje

Najeté kilometry:
2 587 km
Výkon:
61 kW (82,94 k)
První registrace:
02/1956
Typ paliva:
nafta
Rozměr pneumatiky:
9.00R20
Konfigurace náprav:
4x4
Barva:
oranžová
Typ převodu:
mechanický
Zavěšení:
ocel
Vybavení:
pohon všech kol, přípojné zařízení

Podrobnosti nabídky

ID výpisu:
A207-18-607
Referenční č.:
44271
Naposled aktualizováno:
09.12.2025

Popis

Tento jedinečný, velmi vzácný Hogra byl kompletně zrestaurován a je ve vynikajícím stavu!

Hodpfx Ahsx Elats Rsfr
Historie značky Hogra:

Po skončení druhé světové války vyšli Nizozemci ze souboje poraženi a v 50. letech se jen pomalu zotavovali. Tato léta byla charakteristická jednoduchostí a tvrdou prací při obnově země. Byl nedostatek materiálu a tudíž i vybavení. Ještě daleko do padesátých let byla většina vozového parku tvořena zastaralými vojenskými vozidly, která byla hromadně upravována a uváděna do provozu pro civilní účely.

Počátkem 50. let zaznamenal pan W.A. Hoek rostoucí poptávku po těžších nákladních automobilech, které bylo těžké nebo nemožné dodat. Viděl v tom příležitost postavit vlastní nákladní vůz na základě požadavků trhu za co možná nejnižší cenu, který by zákazníkovi poskytl maximální výkon.

Panu van Hoekovi ale chyběl potřebný kapitál. Když se dostal do kontaktu se zámožnou vdovou paní Gravelaarovou, která mu byla ochotna poskytnout potřebný základní kapitál, vznikla nová značka nákladních vozidel „HOGRA“, jejíž název vznikl z počátečních písmen jejich příjmení.

Roku 1954 začala výroba prvních kusů v bývalé mlékárně v Ravensteinu. Továrna Hogra byla typickou montážní továrnou. Všechny potřebné díly kromě elektrických rozvodů byly nakupovány od třetích stran a v Ravensteinu montovány do pojízdného podvozku s maskou chladiče, kapotou, předními blatníky a paravánem, ale bez kabiny a nástavby. V té době bylo běžné, že nákladní vůz opouštěl továrnu pouze jako pojízdný podvozek, přičemž kabina a nástavba byly na přání kupujícího montovány místními nebo známými karosářskými firmami jako Paul & van Weelde nebo Buca. Existovalo však také mnoho menších lokálních karosářů.

Podvozek, listové pružiny a plechové díly Hogry byly vyráběny v Nizozemsku, motor byl nakupován od anglického Perkinsu a později rakouského Steyru. Oba typy, které Hogra během své krátké existence vyráběla, odvozují své označení od použitého motoru. Typ H7-P6 byl vybaven naftovým motorem Perkins P6 o výkonu 83 koní. Model H7-S100 a později H10-S100 byl osazen motorem Steyr o výkonu 100 koní. Číslo 7 v označení poukazovalo na celkovou nosnost 7 tun. H7 byl koncipován jako dvounápravové podvozky 4x2 a v několika málo případech také 4x4. Od roku 1957 byl v nabídce typ H10 jako třínápravový podvozek 6x2 s možností podélné osy, což umožnilo celkovou hmotnost až 10 tun.

Od konce padesátých let však začala stoupat konkurence na trhu s nákladními vozidly. Hogra setrvávala u zastaralé torpédové koncepce a nemohla s modernějšími, čelně řízenými vozy s vyšší užitečnou hmotností a lepším výkonem držet krok. V roce 1958 se firma dostala do úzkých a výrazně zredukovala výrobu. Opona se za touto holandskou značkou nákladních automobilů definitivně zavřela roku 1961 – v roce, kdy značka skončila, se vyráběla již ve velmi nízkých počtech, a to téměř výhradně pro nizozemský trh. Momentálně vzniká kniha...

Inzerát byl přeložen automaticky a mohou se vyskytnout chyby překladů.

Poskytovatel

Registrován(a) od: 2003

820 Inzeráty online

Volejte

Odeslat požadavek

Pozemekus 
Německo
Rakousko
Švýcarsko
Spojené státy americké
Spojené království
Francie
Belgie
Španělsko
Mexiko
Itálie
Nizozemsko
Polsko
Ruská federace
Bělorusko (Běloruská republika)
Ukrajina
Estonsko
Turecko
Nový Zéland
Irsko
Česká republika
Dánsko
Finsko
Švédsko
Norsko
Lucembursko
Řecko
Litva
Lotyšsko
Island
Portugalsko
Brazílie
Venezuela
Argentina
Maďarsko
Slovensko
Rumunsko
Moldavsko
Slovinsko
Srbsko
Černá Hora
Albánie
Chorvatsko
Bulharsko
Severní Makedonie
Bosna a Hercegovina
Izrael
Egypt
Maroko
Indie
Indonésie
Jižní Korea
Japonsko
Thajsko
Malajsie
Vietnam
China
Tchaj-wan
Írán
Bangladéš
Dotaz nebylo možné odeslat. Zkuste to prosím znovu později.

Telefon & Fax

+31 488 2... inzeráty